joi, 2 octombrie 2014

Pe submuntele Valcei. Pe bicicleta, ziua 2



Traseul pentru a doua zi a fost urmatorul : Horezu-Slatioara-Ruget-Racovita-Polovragi-Racovita-Cerna-Marita-Vaideeni-Ursani-Horezu-Maldarasti-Horezu.


Din Horezu am mers pe DN pana in Slatioara, unde in centrul localitatii am facut stanga spre Gorunesti, mergand paralel cu raul Valcea. Dupa aproximativ doi kilometri pe versantul din stanga am identificat formatiunile geologice denumite " piramidele de pamant de la Slatioara ". Din pacate, accesul din sosea spre versant nu a fost posibil din cauza vegetatiei si a urmelor lasate de apa. Nu am gasit nici un drum sau poteca care sa ne duca la baza piramidelor, singurul mod prin care ne-am apropiat de piramide a fost sa ne urcam pe mini digurile construite si sa inaintam aproximativ 100 de metri.


La cativa zeci de metri de piramide, pe partea dreapta a drumului, peste raul Valcea, se afla biserica din Viorasti.
De la biserica ne-am intors in drumul national si am continuat spre Targu Jiu aproximativ 500 m dupa care am facut stanga spre Ruget, intrand pe drumul judetean 676 care ne-a dus la granita judetului Valcea cu judetul Gorj, in localitatea Racovita. Drumul este foarte bine marcat, trafic minim, si are o panorama frumoasa a muntilor Capatanii. La iesirea din Ruget am gasit o biserica relativ nou construita, pictata pe exterior in culori asemanatoare celor de la manastirea Hurezi.

Imediat ce am ajuns in judetul Gorj, am intrat pe teritoriul comunei Polovragi, unde ne-am oprit pentru poze la manastirea Polovragi si de acolo am pedalat aproximativ doi kilometri prin Cheile Oltetului.

Drumul de acces spre Cheile Oltetului incepe din partea dreapta a portii de acces in manastire mergand cativa zeci de metri paralel cu zidul de incinta al acesteia.

De la Cheile Oltetului ne-am intors pe acelasi drum pana la intersectia cu drumul spre Ruget, de acolo am mers spre Horezu prin satele Cerna, Marita si Vaideeni cu o mica oprire la biserica din Vaideeni, biserica pictata de Arsenie Boca. Drumul a insemnat un urcus destul de abrupt pe unele portiuni, drumul aflandu-se intr-o stare foarte proasta.

La intrarea in Horezu am facut dreapta spre Ursani, urcand sustinut aproximativ 5 kilometri.

La Maldarasti am ajuns in ultimul moment, complexul muzeal fiind deschis doar pana la ora 18.00, insa am avut parte de un tur frumos si ghidaj gratuit din partea personalului.

Ziua s-a incheiat cu o bere rece in balansoarul gazdei :))































































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu