sâmbătă, 16 noiembrie 2013

De la Sarulesti la Bucuresti.

Inca de acum doi ani am cautat o varianta de traseu cu bicicleta care sa ma aduca la Magureni,unde pe o limba de pamant ,inconjurata de lacul Sarulesti " deasupra " satelor Ciofliceni şi Pavliceni, părţi din Săruleşti-sat, Presna şi Sănduliţa, se afla vechea biserica din Magureni. Localităţile au fost inundate de comunişti pentru realizarea canalului, proiect ce a fost însă abandonat în anul 1989 deoarece s-a constatat că nu se poate menţine un nivel navigabil constant până în Capitală. Localnicii susţin că, azi, adâncimea lacului ajunge şi la 11 metri pe un luciu de apă de 420 de hectare, lung de 20 de kilometri şi cu o lăţime care ajunge la 600 de metri.De mai bine de 30 de ani, ruinele bisericii din satul Măgureni sunt mărturia dezastrului făcut de comunişti. Lăcaşul de cult a fost construit între anii 1671-1674, iar peticul de pământ pe care se află este înconjurat de lacul Săruleşti.Deşi a fost inundată, devastată şi incendiată de mai multe ori, o parte a bisericii se încăpăţânează să nu se prăbuseaşcă. Pasionaţii de fotografii şi de locuri inedite din România se aventurează până la Săruleşti pentru a vedea dezastrul pe care l-a provocat Nicolae Ceauşescu. Tot răul a fost se pare spre bine, cum spune vorba românească. Săruleşti a devenit raiul pescarilor la crap dintr-o greşeală a fostului dictator. Fermele piscicole aflate în zonă nu au fost depopulate când a avut loc inundarea.
Traseul a inceput din Sarulesti Gara,unde am ajuns cu un tren din Bucuresti Obor,si a continuat prin Sandulita,Magureni,Solacolu,Vadu Anei,Cernica si Bucuresti.
De la iesirea din Sandulita si pana la intrarea in Cernica,am mers pe offroad peste campuri pe drumeaguri si clete rupte de sleaurile tractoarelor care fac legea in zona.Din Magureni am taiat-o peste camp spre Solacolu trecand pe langa celebrele balti de peste din zona.Din Solacolu am mers spre Fundulea si inainte cu doi trei kilometri am facut stanga pe langa vechiul canal de irigatii mergand paralel cu autostrada A1,spre Bucuresti.Dupa aproximativ 4 kilometrii am facut usor dreapta in dreptul fostei statii de pompare a apei si am mers pana in Vadu Anei chiar pe langa A1,apoi am facut o bucla inconjurand baltile si am revenit pe langa A1 pana la intrarea in Cernica.In Cernica am intrat putin si prin padure iesind in soseaua Bucuresti-Branesti de unde am continuat spre Bucuresti.
A fost o tura nu chiar usoara,dar frumoasa si plina de voie buna in ciuda cetii dese care ne-a invaluit aproape jumatate din traseu.
Multumiri participantilor !





















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu